مقدمه
امروزه موتورهای خودروها و سیستمهای جانبی آن به صورت یک قوای محرکه پیچیده دائماً در حال تغییر،تحول و بهینه شدن می باشد . در این راستای این تغییرات روشهای تست و عیب یابی موتور خودروها در حال تغییر و تحول می باشد و همین امر باعث بوجود ابزارهای جدیدی برای عیب یابی دقیق و متناسب با تکنولوژی روز موتورهای احتراقی داخلی می باشد . یکی از مهمترین این ابزارها دستگاه اسیلوسکوپ مخصوص خودرو (Automotive Lab Scope) می باشد .
اسکوپ تعمیرگاهی که عموماُ ((اسکوپ )) نامیده می شود در واقع یک ولتمتر عینی (Visual Voltmeter) می باشد ولی برخلاف ولتمترها که عقربه آنها به کندی حرکت می کند و مقدار ولتاژ را نشان می دهد اسکوپ مقادیر لحظه ای ولتاژ را روی لامپ تصویر به صورت منحنی گرافیکی نشان می دهد که به این منحنی الگو می گویند .
به عبارت دیگر اسکوپ وسیله ای است که تغییرات ولتاژ را بر حسب زمان نشان می دهد که محور افقی X آن جهت نمایش حرکت شفت دلکو بر حسب درجه یا درصد و یا نمایش زمان واقعی که بر حسب میلی ثانیه است ، می باشد .
فهرست مطالب
عنوان صفحه
۲
سیستم جرقه پلاتینی ۳
اتصالات مهم دستگاه اسکوپ ۶
کلیدهای کنترلی دستگاه اسکوپ ۷
تشریح الگوی ثانویه در سیستم جرقه پلاتینی ۸
ناحیه آتش ثانویه ۹
ناحیه میانی ثانویه ۱۰
ناحیه دوال Dwellثانویه ۱۱
ناحیه احتراق اولیه ۱۲
ناحیه میانی اولیه ۱۳
ناحیه دوال اولیه ۱۳
کلیدهای عملیاتی و انتخاب حالت موج ۱۴
دانلود فایل
:: موضوعات مرتبط:
دانشجویی ,
,
:: برچسبها:
کارآموزی در نمایندگی ,
کارآموزی در نمایندگی سایپا ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0